Oplossingen

Automatische orderverwerking MultiPress met GSApi

Volautomatische orderverwerking naar MultiPress

Automatische orderverwerking MultiPress: MultiPress heeft de mogelijkheid aangestuurd te worden met een API. GrafiStore heeft een oplossing gemaakt welke de orderverwerking drastisch vereenvoudigd en versneld.

Iedere partij binnen de grafische industrie ‘praat’ in zijn eigen code. De uitwisselingsstandaard is weliswaar meestal JSON of XML, maar vormgegeven in allerlei eigen waarden en smaken. Onze oplossing, GSApi, normaliseert al deze data en duwt deze gecontroleerd naar MultiPress.

INVENTARISEEROPTIMALISEERAUTOMATISEER Processen

Ik wil meer weten

    Wij nemen binnen 1 werkdag contact op

    Hoe GSApi werkt

    Stel je voor; iemand levert je een XML bestand en vraagt of je deze zó even naar MultiPress kan doorzetten. Waar begin je, hoe doe je dat?

    Je hebt een ontwikkelaar nodig die deze XML kan uitlezen en kan vertalen naar JSON. Daarna zullen er diverse API calls moeten worden gemaakt om heen en weer te praten met MultiPress. API calls zijn vergelijkbaar met WhatsApp berichtjes;

    • “Hoi ik ben Pietje en ik wil inloggen, mag dat?”
    • “Ja, dat mag!”
    • “Bestaat klant ‘456289’?”
    • “Nee.”
    • “Maak klant ‘456289’ aan, met de volgende adresgegevens ‘Hobbitstee 16, 9654AB, Mordor, etc.”
    • “Bestaat ‘posters’?”
    • “Nee”
    • “En nu?”

    Okay, ‘posters’ bestaat niet, maar wel ‘poster’. Iemand moet de waarde van de aanleverende partij koppelen aan je eigen waarde. Dit moet ook met het gramsgewicht, materiaal, nabewerkingen en alle andere waarden.

    GSApi vraagt de gebruiker als deze een waarde niet herkend. Koppel deze éénmalig en in het vervolg gaat deze automatisch door. Een soort zelflerend principe.

    Alles wordt doorgezet; van multiline orders met meervoudige afleveradressen. Geen typewerk meer, geen fouten.

    GSApi - Koppel attributen
    Koppel, attributen van de aanleverende partijen aan uw eigen waarden.

     

    ICT en dat soort dingen…

    GSApi werkt als een SaaS-oplossing; “Software as a Service”. Dat wil zeggen dat deze op onze eigen servers draait, daar hoef je in ieder geval geen rekening mee te houden.

    Kan de samenwerkende partij of jullie zelf niet opdrachten via API naar GSApi sturen? Geen probleem. We hebben een gratis app gemaakt voor Enfocus Switch waarmee het gemakkelijk is orders aan te leveren aan GSApi.

    MultiPress Modules

    Voor automatische orderverwerking naar MultiPress heb je in ieder geval de volgende modules nodig:
    • Connector Module (essentieel): Voor het inschieten van order tot de Internet-bufferline
    • Connector Extra Module (optioneel): Wanneer u alle mogelijkheden van GSApi wilt benutten
    • Check & Repair (optioneel): Indien u automatisch Thumbnails van de orders gegenereerd wilt hebben.
    • MultiPress Server 5.2 of hoger

     

    Ontwikkeling

    GSApi blijft continu meegroeien, deze functies zijn er ondermeer bijgekomen:

    • Scanfunctie in GSApi: MultiPress ordernummers kunnen hier worden gescand. Het is mogelijk te scannen naar een bepaalde status, bijv. “printgereed”. Vervolgens wordt de status doorgegeven aan MultiPress en/of aan Enfocus Switch (u heeft dan wel Switch nodig). Switch kan dan automatisch afleverbonnen via een webportaal ophalen en naar de hotfolder van een printer sturen. Allemaal zaken die u tijd besparen.
    • Klanten aanmaken bij bijvoorbeeld een Prindustry webshop. Dynamisch nieuwe klanten aanmaken.
    • Print.com import zonder Switch.
    • Bijvoegen van bestanden.
    • Voorraad artikelen verwerken.

    Eén voorwaarde

    Let op, de kwaliteit van de JSON of XML van de aanleverende partij bepaalt of een order geschikt is voor Autofill (Wizard) of standaard calculaties én of bestanden kunnen worden bijgevoegd.

    Automatische orderverwerking MultiPress

    Partijen zoals Prindustry, Cloudprinter, Drukwerkdeal, Print.com, Wir Machen Drück, Helloprint, UnitedPrint of een breed scala aan andere partijen zijn geschikt voor automatische orderverwerkingen naar MultiPress. Indien er orders en opdrachten worden aangeleverd middels XML of JSON gebaseerde formaten kunnen we er wat mee.

    Kent GrafiStore het profiel niet? Dan maken we deze eenmalig, daarna ‘loopt’ het vanzelf.

    Orderverwerking vanuit meerdere portals naar MultiPress
    Orderverwerking vanuit meerdere portals naar MultiPress

    Wat levert GSApi op?

    GSApi zorgt ervoor dat je geen orders meer manueel hoef in te voeren. GrafiStore heeft tests uitgevoerd bij grote en kleine bedrijven en kwamen uit op een gemiddelde van ongeveer 9 minuten per orderregel. In GSApi wordt dit gereduceerd tot slechts enkele seconden zonder typefouten.

    Rekenvoorbeelden

    Een simpel rekenvoorbeeld in de onderstaande bullets toont de tijd wat je ongeveer bespaart per maand:

    • 16 orderregels per week scheelt ± 10 uur per maand
    • 40 orderregels per week scheelt ± 24 uur per maand

    Je bent geen Nederlander als je niet vraagt: “Wat kost dat dan?”. GSApi start bij € 100,- per maand (inclusief maximaal 200 orders). Kom je hierboven, dan bedraagt dit € 0,50 per order tot een maximum van 2500 orders per maand. Hierboven zijn er geen kosten meer.

     

    Voorbeeld Switch workflow

    Voorbeeld Print.com workflow in Enfocus Switch welke orders verstuurd naar GSApi
    Voorbeeld Print.com workflow in Enfocus Switch welke orders verstuurd naar GSApi

    Heb je een uitdaging?

    UITDAGINGEN HOUDEN HET LEVEN INTERESSANT

    Neem contact op als je bedrijf toe is aan "the next level".

    Share this post