FAQ

Home/FAQ
FAQ 2017-03-13T09:46:31+00:00
Hoe beheer je Adobe Creative Cloud? (Uitleg) 2017-03-13T09:46:32+00:00

Hoe beheer je Adobe Creative Cloud?

Voorop gesteld dien je het volgende te weten over Adobe Creative Cloud voor bedrijven:

  1. Er is één beheerders-account nodig om de Creative Cloud te beheren;
  2. Er is minimaal één account nodig om een Creative Cloud licentie aan toe te kennen.

Na aanschaf van één of meerdere licenties de Adobe Creative Cloud-software via GrafiStore krijg je e-mail. Met dit e-mail adres kan je je team beheren.
We kregen erg veel mensen doe vroegen: “Hoe beheer je Adobe Creative Cloud?”. Onder deze noemer hebben wij een FAQ aangemaakt. Wij hopen dat deze duidelijk is.

In onderstaand voorbeeld worden twee accounts gebruikt, maar deze kunnen dezelfde zijn. Je kunt dus een Adobe Creative Cloud licentie geregistreerd in de beheerdersaccount van Jantje Janssen koppelen aan de Adobe ID van Jantje Janssen.

Stap A – Maak een Adobe ID aan.

Hoe beheer je Adobe Creative Cloud? Begin hier en maak een Adobe ID aan voor de gebruiker van de software, bijvoorbeeld Jantje Janssen met zijn eigen e-mail adres en wachtwoord. Doe dit ook voor de beheerder, bijvoorbeeld Pieter Beheerder. Indien de beheerder ook Jantje Janssen is hoef je maar één Adobe ID aan te maken.

Stap B – Download de software.

Log in met het Adobe ID van Jantje Janssen en download de software.
Kies de Desktopdownloads:

Hoe beheer je Adobe Creative Cloud? - App Downloaden

Selecteer nu de Creative Cloud app:

Adobe Creative Cloud Instellen - Cloud Applicatie Downloaden

Open de DMG en installeer de Creative Cloud versie.

Stap C – Selecteer je Apps

Nadat de software op je systeem staat kan je met de Desktop-versie van de Creative Cloud je eigen apps installeren nadat je bent ingelogd met je Adobe ID, in dit voorbeeld het Adobe ID van Jantje Janssen.

Adobe Creative Cloud Instellen – Apps selecteren

Stap D – Koppel de licentie

Om ervoor te zorgen dat Jantje Janssen de software kan gebruiken dient de licentie gekoppeld te worden aan Jantje.

Log in op de website van Adobe met het e-mail account gekoppeld aan het beheerdersaccount, bijvoorbeeld Pieter Beheerder. Je kunt hier inloggen met je Adobe ID. Klik op Team Beheren.

Adobe Creative Cloud Instellen - Gebruiker Toekennen

  1. Klik in het navigatiedeelvenster aan de linkerkant op Niet-toegekende licenties;
  2. Klik in de kolom Naam op Gebruiker toewijzen;
  3. Voer het e-mailadres van de gebruiker in – bijvoorbeeld Jantje Janssen – en klik op Gebruiker toewijzen;
  4. De uitnodiging wordt door Adobe per e-mail verzonden naar Jantje Janssen.
  5. Wanneer Jantje Janssen de gebruiker de uitnodiging accepteert, wordt door Adobe een licentie toegewezen aan de gebruiker.

En nu?

Komt u er toch niet uit, kunt u een beroep doen op de installatiehulp van GrafiStore. Koop hier een GrafiStore Installatieservice Ticket en bel ons.

 

Hoe installeer ik de Plug-ins voor Enfocus Connect opnieuw? 2017-03-13T09:46:32+00:00

Hoe installeer ik de Plug-ins voor Enfocus Connect opnieuw?
De Plug-in voor Adobe InDesign lijkt weg te zijn maar de connector is er wel.

Iedere connector welke aan te maken is vanuit Enfocus Connect You én een exportfunctie gebruikt in Adobe-applicaties heeft een Plug-in nodig. Deze plug-ins zijn gratis te downloaden van de officiele webpagina van Enfocus Connect.

De plug-ins voor Connect YOU, Connect ALL en Connect SEND zijn allen dezelfde.

Hoe verwijder je PDF-exportstijlen van Enfocus Connect You? 2017-03-13T09:46:32+00:00

Hoe verwijder je PDF-exportstijlen van Enfocus Connect You?

Wanneer je een upgrade uitvoer vanaf Connect You 11 naar 12 kan het zijn dat er ten onrechte instellingen bewaard blijven in de export-plugins. Deze zijn gemakkelijk te verwijderen.

Normaliter staat bij een PDF-exportstijl van Connect You ‘Annuleren’ of ‘Ok’.
Hou nu de Option-key ingedrukt en ‘Ok’ wordt ‘Verwijderen’.

Klik hier op en de exportstijl wordt verwijdert.

Connect You Verwijder Instelling

Schermafbeelding van Enfocus Connect You bij de export van Certified PDF vanuit Adobe InDesign.

QuarkXPress start niet op 2017-03-13T09:46:32+00:00

QuarkXPress wil niet meer starten, een erg vervelend, maar bekend fenomeen. Dit heeft voornamelijk te maken met de QuarkXPress voorkeuren die in de bibliotheek van uw gebruikersomgeving staan.

Er zijn twee manieren om de voorkeuren te herstellen / resetten:

1. Start QuarkXPress op met de Alt-toets ingedrukt.

Hiermee zegt u in feite tegen OS X dat het programma moet worden gestart alsof dit voor het eerst is. Een nadeel van deze wijze van opstarten is dat de voorkeuren van QuarkXPress verwijderd worden. Heeft u specifieke PDF instellingen gemaakt, dan zult u deze opnieuw moeten maken.

2. Verplaats / backup de voorkeuren voordat u QuarkXPress opstart

In OS X is de gebruikersbibliotheek te benaderen door met de Alt-toets ingedrukt op Ga te klikken (Ga staat in het menu, wanneer u Finder als actieve applicatie heeft). Omdat u de Alt toets ingedrukt houdt, wordt nu Bibliotheek zichtbaar. Klik vervolgens op Bibliotheek. Nu wordt een Finder venster geopend. Ga naar de map Preferences en vervolgens naar Quark. In de map Quark staat/staan de versie(s) van QuarkXPress. Stel u werkt met versie 10. Sleep dan de map QuarkXPress 10 naar uw bureaublad (of een andere lokatie).

Nu heeft u een backup van uw voorkeuren gemaakt en is QuarkXPress weer op te starten.

OS X: Programma afkomstig van onbekende ontwikkelaar 2017-03-13T09:46:32+00:00

OS X heeft, sinds versie 10.8 Mountain Lion, een extra beveiliging ingebouwd gekregen om het installeren van malafide software tegen te gaan. De melding die u ziet, wanneer u software wilt installeren of starten is: Programma.app is afkomstig van een onbekende ontwikkelaar en kan niet worden geopend.

is afkomstig van een onbekende ontwikkelaar

Indien u de software die u wilt installeren/starten echt wilt gaan gebruiken, is de beveiliging eenvoudig uit te zetten. Ga via het Appel menu naar Systeemvoorkeuren. Selecteer Beveiliging en Privacy. In het tabblad Algemeen vindt u de instelling: Sta programma’s toe die zijn gedownload bij: en stel deze in op: Elke willekeurige bron.

OS X Beveiligingsinstellingen software

 

OS X of Mac start niet meer op 2017-03-13T09:46:32+00:00

Start uw computer niet meer op? Dan zijn er een aantal stappen waarmee u ervoor zorgt dat uw computer weer opstart;

1. Veilige modus opstarten

Wanneer u uw computer aanzet hoort u een opstartgeluid. Zodra u dit geluid hoort, houdt u de Shift-toets op uw toetsenbord ingedrukt. Hiermee vertelt u uw Mac dat deze in veilige modus moet opstarten. U ziet dan een voortgangsindicator op uw beeldscherm.

OSX - Mac start niet op

Nadat uw computer in veilige modus is opgestart, herstart u deze vervolgens op de normale manier (zonder toetsenbord combinatie).

2. Opstarten vanaf herstelpartitie

Vanaf OS X 10.7 Lion wordt er op uw harde schijf een herstelpartitie aangemaakt. Het is mogelijk om op te starten vanaf deze partitie. Opstarten vanaf uw herstelpartitie geeft u toegang tot programma’s zoals: schijfhulpprogramma en het Mac installatieprogramma. Om vanaf de herstelpartitie op te starten houdt u zowel de Command (cmd) toets als de R toets ingedrukt (Command + R) wanneer u het opstartgeluid hoort.

Nadat u bent opgestart vanaf uw herstelpartitie is het mogelijk om uw harde schijf te herstellen met schijfhulpprogramma of OS X opnieuw te installeren (bijvoorbeeld vanaf uw Timemachine backup).

3. Opstarten met DiskWarrior om uw harde schijf te repareren

Wanneer uw computer niet wil opstarten, duidt dit vaak op een ernstig probleem. Het kan zijn dat de gegevens op uw harde schijf beschadigd zijn. Dit is te herstellen met DiskWarrior van Alsoft. DiskWarrior herstelt fouten en zorgt ervoor dat uw systeem weer opstart en goed werkt.

4. Inbrengen bij GrafiStore

Krijgt u uw Mac echt niet meer opgestart? Dan mag u deze uiteraard bij ons binnen brengen. Wij kijken uw Mac na en zullen ons volledig inzetten deze weer aan de praat te krijgen. Wanneer u besluit uw Mac bij ons te laten repareren, waarderen wij het als u dit van tevoren bij ons meldt. Bel: 0546 850231.